سه شنبه ۳ ، بهمن ۱۳۹۶

>> بازی آنلاین استراتژیک امپراطوری های جاوید  <<
 


امپراطوری های جاوید محبوبترین و پیشرفته ترین بازی استراتژیک آنلاین میباشد که به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. در این بازی شما یکی از دو نژاد امپراتوری ها و یا صحرانشینان را انتخاب کرده و در کنار هزاران بازیکن دیگر لرزه بر تن دشمنان خود می اندازید.
جوایز: در طول سرور مدیریت پاداش های روزانه هفتگی و ماهانه را به بازیکنان برتر اهدا میکند و در پایان هر سرور به بازیکنان و اتحادهای برتر پاداش های ارزنده ای اهدا میگردد.

در کمتر از یک دقیقه ثبت نام و سپس نژاد خود را انتخاب کرده و فرمانروایی خود را آغاز کنید.
بازی امپراطوری های جاوید به دانلود نیاز ندارد و کاملا رایگان است.

برای شروع کلیک کنید



 

::::: این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟ ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

همه اين پيش فرض ها را هم كه كنار بگذاريم و به فيلم هاي روي پرده برسيم مي توانيم به راحتي قضاوت كنيم كه حتي اگر ماه رمضان نبود بعيد به نظر مي رسيد كه اين تركيب فيلم ها كه امروز روي پرده هستند، فروش كنند. به هر حال فروش فيلم ها هم مطابق با معيارها و قوانيني است.

هرچند كه هميشه گفته ايم و نوشته ايم تماشاگر ايراني غيرقابل پيش بيني است اما برخي از قوانين فروش ابطال ناپذير هستند. توجه به ستارگان فيلم و بازيگران بفروش و برخي سوژه هاي حساسيت برانگيز به هر حال گزينه هايي هستند كه اكثر اوقات تماشاگر را به سينما مي كشانند. بعد نوبت مي رسد به مثلا تبليغات شفاهي مردم و اينكه فيلمي واقعا آنقدر خوب باشد كه مخاطبان بيشتر از يك بار به ديدنش بروند يا به بقيه هم ديدن آن را توصيه كنند.

اين روزها 10 فيلم روي پرده سينماهاست (تازه اگر نمايش «حوض نقاشي» و «رسوايي» را كه هنوز در برخي سينماها ادامه دارد به دليل فروش خو ب شان يا اينكه اولي محصول حوزه هنري است و سينماهاي حوزه مي توانند نشانش بدهند، درنظر نگيريم). نكته جالب توجه اينكه از آنجا كه هزينه ساخت فيلم هاي ايراني تقريبا به يك امر فوق سري تبديل شده است، نمي توان تشخيص داد كه كدام تهيه كننده سود و كداميك ضرر كرده است. يا اينكه سازندگان هر فيلمي به تناسب با هزينه اي كه صرف ساختش شده است چقدر توانسته اند حداقل مخاطب هدفشان را براي ديدن فيلمشان به سينما بكشانند.

اصلا يكي از دلايلي كه هزينه ساخت فيلم ها شفاف اعلام نمي شود همين است كه مي ترسند فيلم در گيشه ضعيف عمل كند و بعد بشود تحليل كرد كه اصلا چنين فيلمي كه تعداد مخاطبانش آنقدر اندك است، براي چه بايد با صرف چنين بودجه اي ساخته شود.

مي شود با يك حساب و كتاب ساده فروش فيلم هاي گيشه را تخمين زد. «عشق» هانكه تنها فيلم خارجي روي پرده است كه بهترين انتخاب هم براي اكران فيلم خارجي مي توانست باشد چون اولا فيلم بسيار موفقي بوده و جوايز مهم جهاني را كسب كرده، هم فيلم جديدي است و هم اينكه داستان فيلم خيلي انساني و فرا مليتي است و صحنه حذف شدني هم ندارد.

همين ها «عشق» را به بهترين گزينه براي نمايش فيلم خارجي تبديل مي كنند اما واقعيت اين است كه برخلاف تصور خيلي ها، اكران خارجي در ايران كاملا خنثي است نه فرصت را از فيلم هاي ايراني مي دزدد و نه به رونق سينماها كمك مي كند. وقتي همه همان روزهاي اسكار، فيلم هانكه را از بساط هر دي وي دي فروش كنار خيابان گرفته اند و ديده اند، دليلي براي ديدن دوباره آن در سينما وجود ندارد.

«آينه هاي روبه رو»هم چون در گروه سينمايي آزاد اكران شده است، هنوز در برخي سينماها روي پرده است. كسي توقع فروش چنداني از اين فيلم نداشت. از آن فيلم هاي مستقل جشنواره اي است كه نه ستاره اي دارد و نه درامي كه مخاطب آن را بپسندد. اولين فيلم نگار آذربايجاني با وجود چند جايزه اي كه گرفت از آن آثاري نيست كه تماشاگر را راضي به ديدنش كند. فضاي تلخ و سردي دارد و سوژه اش هم خيلي خاص است.

اما بقيه فيلم هاي روي پرده چه شرايطي دارند؟ براي مخاطب ساخته شده اند يا همين طوري به پرده سينماها راه پيدا كرده اند؟فروش شان چقدر است و با توجه به رعايت قوانين گيشه فروش خوبي داشته اند يا نه!

آقاي الف

تنها نكته مهمش اين است: اولين فيلم سه بعدي ايراني. بعد كه فيلم را مي بينيد از اينكه همين چند كلمه توانسته توجه تان را جلب كند پشيمان مي شويد. البته عطشاني در زمينه بازاريابي آدم هوشمندي است. هميشه فيلم هايش سوژه اي دارد كه لااقل خلاصه دو خطي آن بتواند مخاطب جلب كند. حالا كه ديگر لقب اولين فيلمساز سه بعدي هم به او اضافه شده و كسي كاري ندارد كه اين سه بعدي بودن فيلم چقدر بي ربط است.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

يك مرد، يك شهر

اصلا اينكه چرا بايد اين فيلم بعد از چهار سال به سينماها راه پيدا كند خودش مسئله اي است. حسن هدايت كه سال هاست فيلم هاي پليسي و كارآگاهي مي سازد و احتمالا تنها كسي در سينماي ايران است كه باعث شده سينماي ايران ژانر پليسي داشته باشد، هيچ وقت فيلم هايش نمي فروشد. با اين همه او به ساختن اين فيلم هاي نفروش ادامه مي دهد. این فیلم آخرین ساخته حسن هدایت پس از «ناسپاس»، «گرداب»، «سایه روشن» ، «آخرین بندر»، «گراند سینما» و... است که چهار سال به دلیل اختلافات مابین تهیه کننده و کارگردان اکران نشده است.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

تلفن همراه آقاي رئيس جمهور

احتمالا فقط در ايران ممكن است چنين اتفاقي بيفتد كه همزمان دو فيلم از يك كارگردان روي پرده سينما برود. علي عطشاني هم از معدود كارگرداناني است كه ممكن است اين اتفاق برايش بيفتد. همزمان با نمايش فيلم سه بعدي «آقاي الف» كه عنوان اولين فيلم سه بعدي ايراني را يدك مي كشد، «تلفن همراه رئيس جمهور» بعد از دو سال كه منتظر اكران بود، روي پرده رفت. دليل توقيف يا به عبارتي معلق نگه داشتن «تلفن همراه رئيس جمهور» هيچ گاه مشخص نشد.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

فيلم در تهران حدود 100هزار بيننده داشته است و فروش آن هنوز به يك ميلياردتومان هم نرسيده. به نظر مي رسد فعلا هزينه توليد فيلم با فروش آن تازه سر به سر شده باشد. وجود «آقاي الف» روي پرده از كنجكاوي جهت ديدن «تلفن همراه رئيس جمهور» كم مي كند. حتي وسوسه ديدن يك فيلم توقيفي هم نتوانسته بر فروش فيلم عطشاني تاثير بگذارد.

چه خوبه كه برگشتي

فيلم داريوش مهرجويي فضاي سرخوشي دارد كه مخاطبان سينماي ايران لااقل به خاطر تجربه ديدن اين فضاي شاد و پر از رنگ و عكس هاي جذابش به ديدنش مي روند. بعد هم اينكه دو بازيگر اصلي فيلم، دو ستاره محبوب مردم هستند. حامد بهداد اين روزها يكي از معدود ستارگان سينماي ايران است.

شايد تعداد مخالفانش هم زياد باشد ولي او يكي از معدود بازيگراني است كه طرفداران يا منتقدانش سريعا به كارهايش واكنش نشان مي دهند. رضا عطاران هم به واسطه تلويزيون بازيگري است كه همه مردم مي شناسند و خيلي هم دوستش دارند. (اگر مي خواهيد محبوبيت عطاران را بين مردم بسنجيد آن قسمت از برنامه گپ را كه مهمان رامبد جوان بود، ببينيد.) هرچند عامه مردم به نام كارگردان كاري ندارند اما داريوش مهرجويي از آن نام هايي است كه آنقدر بزرگند كه همه مي شناسند و به اعتبارش حاضرند پول بليت سينما بدهند.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

گذشته

اين فيلمي است كه بايد مي فروخت و خب تا امروز هم فروش يك ميليارد را رد كرده و تنها فيلمي است كه احتمال دارد ركورد يكي از فيلم هاي نوروزي ده نمكي يعني «رسوايي» را بشكند هر چند هنوز بيشتر از يك ميلياردتومان با آن فاصله دارد. فيلم اصغر فرهادي از آنجا كه تنها فيلم روي پرده است كه با استانداردهاي بين المللي ساخته شده، تنها فيلمي است كه رقم دقيق هزينه ساخت آن هم در دسترس است. اين فيلم كه بودجه اوليه آن را اتحاديه اروپا به عنوان جايزه براي فيلم «جدايي نادر از سيمين» فرهادي تامين كرد، با هزينه اي معادل 11 ميليون دلار ساخته شده است. عامه مردم ديگر بعد از گرفتن اسكار توسط اصغر فرهادي، نام اين كارگردان را مي شناسند حتي اگر «چهارشنبه سوري»، «درباره الي» يا «جدايي نادر از سيمين» را نديده باشند.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

گلوگاه

«گلوگاه» هم از آن فيلم هايي است كه پشت در اكران معطل مانده بود. سه سال از زمان ساخته شدن آن مي گذرد و محمدابراهيم معيري، كارگردان جوانش بدون اينكه منتظر اكران اين يكي بماند سال گذشته فيلم ديگري به نام «دامنه هاي سفيد» را ساخت. پيداست كه اصلا برايش مهم نبوده كه فيلم اول بفروشد يا نه كه با وجود داستان نه چندان جذاب آن و گروه بازيگراني كه نام هيچ كس به جز لادن مستوفي بين آنها آشنا نيست. بعيد است كه براي مردم داستان نصب دكل برق در شهر «گلوگاه» جذاب باشد آن هم در حالي كه فيلم هيچ امتياز ديگري هم به مخاطبانش نمي دهد كه براي ديدن آن ترغيب شوند.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

بي تابي بيتا

نويسنده و كارگردان و تهيه كننده فيلم «بي تابي بيتا» مهرداد فريد است كه اول كارش را با روزنامه نگاري شروع كرد. از وقتي وارد سينما شده به عنوان فيلمساز مسيرهاي مختلفي را پيموده است. اولين فيلمش«آرامش در ميان مردگان» با بازي گلاب آدينه اين تصور را به وجود مي آورد كه فيلمساز ديگري از جنس فيلمسازان مستقل با سليقه خاص مدل اميرحسين اميريوسفي مثلا باشد. فيلم «از ما بهتران» را ساخت كه كمدي بود كه مي خواست دل مخاطب را هم به دست آورد و فيلم «زن ها شگفت انگيزند» به كلي مسير سينماي عامه پسند را دنبال مي كرد. با اينكه به نظر مي رسد فريد هميشه دنبال رگ خواب مخاطب بوده ولي هنوز نامش براي مردم آشنا نيست.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

خودزني

اگر قرار باشد در اين اكران دل مان براي يك فيلم بسوزد، فيلم «خودزني» احمد كاوري است. كاوري كارگردان خوبي است و فيلم قبلي اش «نفوذي» كه به طور مشترك با مهدي فيوضي ساخته بود هم به عنوان اولين كار اين دو نفر اثر قابل توجهي بود. «خودزني» در جشنواره فجر سال 1390 زير ژانر فيلم هاي سياسي به نمايش درآمد اما حقيقت اين است كه فيلم بيشتر از آنكه سياسي باشد يك تريلر هيجان انگيز بود.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

گهواره اي براي مادر

ايده اين يادداشت اصلا سر همين فيلم به ذهن نگارنده رسيد. «گهواره اي براي مادر» ساخته پناه برخدا رضايي كه تاكنون ساخت دو فیلم سینمایی «چراغی در مه» و «دختر، پدر، دختر» را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. فيلم هايي كه هيچ كدام به نمايش عمومي درنيامدند با اين وجود رضايي سراغ فيلم سومش رفت و «گهواره اي براي مادر» را ساخت كه داستان زندگی یک بانوی طلبه است. «نرگس» دختر جوانی است که ادبیات روسی را در دانشگاه مسکو به اتمام رسانده است و اینک در کسوت بانویی طلبه، درس می خواند و قرار است برای تدریس به دانشجویانی که تازه مسلمان شده اند به روسیه بازگردد.

این فیلم‌ها را ببینیم یا نبینیم؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت از جمله مطالب، محتوا و تصاویر متعلق به وطن دانلود میباشد.
استفاده از مطالب وطن دانلود دات کام در سایت ها تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز میباشد.